Hendrikx Van der Spek

Bureau voor bedrijfscommunicatie

Weblog

22.5.08

Dat kost niet duur!
Met deze slogan probeert het Kruidvat ons over te halen eindelijk die langbegeerde tuintrampoline, sapcentrifuge of familieverpakking toiletpapier aan te schaffen. Een slogan die blijft hangen, dat wel: we hebben het er op kantoor uitgebreid over gehad. Wij vroegen ons af of die tekstschrijvers nou gewoon dom zijn (waarschijnlijk niet), of dat ze proberen aan te sluiten bij ‘de taal van het volk’ (wie weet). Of hebben ze een ander doel? (maar welk??)

Als je ‘dat kost niet duur’ een correcte en normale zin vindt, dan vind je het weer geen opvallende slogan, toch? Dan kan er beter ‘Niet duur!’ of ‘Grijp je kans’ of voor mijn part ‘op=op’ staan. En als je de zin direct als incorrect herkent, dan vind je die Kruidvatschrijvers gewoon sukkels. Hamvraag: wat is nu de bedoeling? Opvallen? Met een ‘knipoog’ laten zien wat een taalbeheersers ze bij het Kruidvat in dienst hebben? Of hopen ze stiekem op een vermelding op de achterkant van Onze Taal? Wij kwamen er niet uit. Suggesties?

Annelies Buurman @ 11:20 | link |