Hendrikx Van der Spek

Bureau voor bedrijfscommunicatie

Weblog

24.4.05

Als iets in de NRC staat is het waar, althans in dit geval. Gaan wij als Hendrikx Van der Spek wel ver genoeg met dit weblog?

Bedrijfsleven ontdekt 'bloggen'
Internetdagboeken werken als mond-tot-mondreclame. Ze zijn handig om gratis publiciteit te krijgen, maar gevaarlijk omdat je ze niet in de hand hebt.


en 22-jarige autoliefhebber schreef vorig jaar op zijn weblog enthousiaste commentaren op spotjes waarin Mazda's te pletter werden gereden, compleet met links naar de filmpjes. Maar andere 'bloggers' ontmaskerden hun collega al snel als een creatie van het autobedrijf zelf. ,,Ze probeerden een hype om die spotjes heen te creƫren'', zegt Marco Derksen, marketingadviseur en maker van weblog www.marketingfacts.nl. ,,Mazda is toen helemaal nat gegaan.''
Lees verder in de NRC (wel even inschrijven).

Willem Hendrikx @ 16:37 | link |