Hendrikx Van der Spek

Bureau voor bedrijfscommunicatie

Weblog

7.8.03

Internet is het belangrijkste medium voor de jeugd

"Marketeers die zich op tieners richten, moeten internet gebruiken. Dit blijkt uit onderzoek van de Noord-Amerikaanse tak van mediabureau Carat, in samenwerking met webportal Yahoo. Jongeren tussen de 13 en 24 jaar blijken internet te verkiezen boven televisie, radio en boeken. Ze zitten per week 16,7 uur te internetten, 13,6 uur tv te kijken en 12 uur naar de radio te luisteren. Onder het internetgebruik wordt overigens niet het bijhouden van e-mailcorrespondentie gerekend. `De resultaten van ons gezamenlijk onderzoek bevestigt dat het medialandschap aan het veranderen is`, zegt Wenda Harrid, chef verkoop bij Yahoo. `Deze generatie is een revolutionaire consumentengroep, die actief de controle heeft over en overtuigd is van hun mediabeleving, en hun gedrag zal de mediabudgetten beinvloeden.` De 2.500 via online interviews en focusgroepen ondervraagde jongeren verkozen internet omdat ze hier de meeste controle hebben over hun media-ervaring. "

[Bron: Communicatienieuws]

Marleen @ 11:30 | link |