Hendrikx Van der Spek

Bureau voor bedrijfscommunicatie

Weblog

2.7.03

MarCom-lieden

Communicatienieuws is een wekelijkse e-mailnieuwsbrief (zie Communicatienieuws.nl). Vandaag een column van Paul Bonnike, getiteld Sociaal wenselijk sporten. Paul is directeur van Partnership Bonnike Executive Search.

Paul verhaalt over het feit dat 'MarCom-lieden' (marketingcommunicatie-lieden) op hun CV vaak één (of meer) van de volgende sporten opnemen onder het kopje hobby's/vrije tijd: golf, skiën en tennis. Paul vraagt zich af wat daarvan klopt. Kijk je naar gemiddeld Nederland, dan blijkt dat slechts weinigen deze sporten beoefenen.

Maar ja, Paul snapt wel waarom MarCom-mensen niet altijd de waarheid schrijven, want: '..met een dynamische baan in marketingcommunicatie is het redelijk gênant om in de kroeg toe te geven dat er elke donderdagavond in de sporthal wordt gevolleybald.'

Tsja, wat moet je daar nu van zeggen? Was ik een stripfiguur, dan had ik 10 vraagtekens boven m'n hoofd staan. Naja, doe mij maar TechCom-lieden!


Anoniem @ 15:00 | link |